reklama

Individuálne požiadavky pre pôrod

Pred druhým pôrodom som už vedela pomerne presne, do čoho idem. Vedela som najmä to, že sa nechcem spoľahnúť len na náhodu a štastie, čo mi kto ponúkne, ako mi výjde okolie v ustrety, či budem mať štastie na zdravotnícky personál. Vedela som, že pôrod je vo veľkej miere o psychike a aj to, že mám dosť sily zvládnuť pôrod pomocou svojej ženskej intuície a energie. A preto som spísala svoje "pôrodné túžby" a dala o nich zainteresovanému okoliu vedieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

INDIVIDUÁLNE POŽIADAVKY PRE PÔROD A ŠESTONEDELIE

( tzv. PÔRODNÝ PLÁN )

Volám sa Martina Gregušová, rod. Čelestiaková, narodená v r. 1975.

Som druhorodička, očakávaný termín pôrodu je 24. august 2006, tehotenstvo prebieha fyziologicky a môj zdravotný stav je dobrý po telesnej i psychickej stránke.

Prvý pôrod prebehol v júli 2003, fyziologicky, s minimom medicínskych zásahov a z veľkej časti podľa môjho pôrodného plánu v pôrodnici na Zochovej ul. v Bratislave.

Vychádzajúc z vlastných skúseností a potrieb, platných zákonov Slovenskej republiky, odporúčaní WHO a ďalších relevantných poznatkov o pôrode, šestonedelí a starostlivosti o novorodenca, sformulovala som tieto základné požiadavky:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • 1. Pôrod, šestonedelie istarostlivosť odieťatko chcem prežiť čo najprirodzenejšie, bez medicínskych intervencií, pokiaľ sa nevyskytne skutočná patológia.

  • 2. Od zdravotníckeho personálu požadujem podporu mojich vlastných schopností porodiť a starať sa o dieťatko, odborný dohľad pre rozpoznanie patológie,trpezlivosť a toleranciu voči individuálnemu priebehu pôrodu a šestonedelia.

  • 3. Potrebujem maximálne zachovanie súkromia, poznať identitu službukonajúceho zdravotníckeho personálu, prítomnosť ďalších osôb pri pôrode a vyšetreniach len s mojím súhlasom.

  • 4. Žiadam dostatočné a včasné informovanie o plánovaných vyšetreniach, medicínskych postupoch a zisteniach.

  • 5. Prajem si stálu prítomnosť partnera resp. inej blízkej osoby pri pôrode až do presunu na izbu šestonedelia.

  • 6. V1.dobe pôrodnej si želám:
    - voľný pohyb
    - možnosť používať teplú sprchu, fitloptu, aromaterapiu
    - monitorovanie kardiotokografom len v najnutnejšej miere a v polohe pre mňa pohodlnej
    - pitie tekutín podľa potreby
    - nezavádzať kanylu do žily ani nepodávať medikamenty, pokiaľ to nie je skutočne nevyhnutné
    - nevykonať amniotómiu
    - vaginálne vyšetrenia len v najnevyhnutnejšej miere a šetrným spôsobom mimo kontrakcií

  • 7. V 2.dobe pôrodnej si želám:
    - slobodnú voľbu pôrodnej polohy
    - masáž hrádze na prevenciu pôrodného poranenia a nevykonať preventívnu epiziotómiu (1. pôrod som zvládla bez epiziotómie, dieťa malo 3820g, 36,5 cm obvod hlavy, ruku pri spánku a prirodzené poranenia boli len povrchové trhlinky po stranách pošv. vchodu)
    - nepriame osvetlenie po vyjdení hlavičky dieťatka
    - nenáhlivé a nehlučné usmerňovanie tlačenia

  • 8. V 3.dobe pôrodnej si želám:
    - počkať s prerušením pupočníka až po dopulzovaní
    - položiť dieťatko ihneď na moje brucho ešte s pupočníkom
    - priložiť dieťatko k prsníkom po prerušení pupočníka ešte pred jeho ošetrením a vyšetrením
    - neurýchľovať vypudenie placenty
    - nepodávať preventívne medikamenty pokiaľ sa nevyskytne masívnejšie krvácanie

  • 9. Pri ošetrení avyšetrení dieťatka si prajem:
    - aby ošetrenie bezprostredne po pôrode prebehlo v mojej prítomnosti na pôrodnej sále
    - nevykonať sondovanie žalúdka, maximálne šetrné vysatie úst a nosa a meranie dĺžky
    - nekúpať 1. deň po pôrode a neskôr používať len čistú vodu (v rodine máme atopický ekzém)
    - neodnášať ho na popôrodnú adaptáciu preč, ale ponechať ho zabalené so mnou až do spoločného presunu na „rooming-in" izbu šestonedelia
    - nechať pupočný pahýľ samovoľne odpadnúť
    - nedokrmovať a nedávať cumlík bez môjho vedomia - chcem plne dojčiť

Podpisy: Rodička, Lekár tehot. poradne, Primár pôrodnice, Primár novorodenec.odd.

Martina Gregušová

Martina Gregušová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

3-násobná matka, aktivistka za humanizáciu pôrodníctva ...okrem iného kockáčka, pomerne autonómna (a tým pádom komplikovaná), ale nadovšetko si ctiaca lásku, prirodzenosť a spravodlivosť Zoznam autorových rubrík:  Praktické veciSkúsenostiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu